Tuesday, September 4, 2012

Iri hati. Hasad dengki. Abaikan !


Hye semua :)

Hari ini nak cakap pasal orang yang suka iri hati, suka berdengki dan seumpama dengannya. Sebenarnya kan, orang macam ni boleh dikatakan tiada satu pun yang menarik dalam hidup dia, so sebab itulah dia suka iri hati dengan orang lain.

Orang macam ni jugak sebenarnya suka mengaibakan orang lain, suka buat fitnah, suka buat orang lain benci kepada orang yang dia duk jeles tu. Heyy kamon la beb, teruk bebenor ke life kau sampai nak jatuhkan orang macam tu sekali.

Tak baik iri hati. Tak baik simpan hasad dengki ni kerana benda ni akan memakan diri sendiri akhirnya. So kepada kawan kawan yang terkena dengan orang macam ni, abaikan sahaja. Saya pun pernah kena, siap cakap saya ni tettt tettt *biarlah rahsia*. WADEHEKKK !

Nasib baik kawan saya ni tak bodoh, dan dia percayakan saya and dia tanya saya betul ke saya macam tu. Bila saya tanya "si dia" siapa yang buat cerita tu, saya senyum je. Lepas tu saya suruh dia tanya kat perempuan tu kenapa aibkan saya sampai macam tu sekali.

Nak tau penjahat tu jawab ape? Dia cakap, sebab saya ni cantik, hidup bahagia, ramai kawan, semua orang suka kawan dengan saya, pandai dan sebagai nya. KAH KAH KAH. Aku cantik ye? Terima kasih la. I took that as a compliment. KAH KAH KAH

Rilek la, tak semua orang suka kita. Sama macam kita jugak, tak semua orang yang kita suka kan? Tapi walau benci mana pun kita, tolong la jangan aibkan orang. Kadang kadang benda tu akan beri effect sepanjang hayat kat someone tu. Yang penting, kita bukan seperti yang orang cakapkan tuuu.

Live life to the fullest. Ignore what people talking about you. Maybe their life not so colourful as you have. Pity them by the way :)


"Life is too short to waste any amount of time on wondering what other people think about you."
 -C. JoyBell C.

2 comments:

reenapple said...

yeah.. teruskan hidup dengan lagi bahagia., haha. Itu lagi baik..

Nor Suhaiza said...

btol...abaikn je org cm ni.xpyh lyn..