Thursday, May 12, 2011

Dilemma. Haish!

Assalam.


Hye alls. How are you? Are you waiting for my latest entry? Wadehel la kan nak poyo-poyo segala bagai. Like i am a famous amos blogger. Kuangkuangkuang. Oke enough. Hisy mesti korang tertanya-tanya kenapa saya tak update blog semalam kan? Ke korang tak tertanya-tanya pun? Uwaa *sobbing*


Enough is enough Lieyda. No one cares if you update or not your ugly blog. Oke fine! =.="


Oke, actually, saya sekarang dilemma sangat-sangat. Nak tau kenapa? Sebabnya saya tak pasti nak kerja ke tak sepanjang cuti 4 bulan. Omaigod. 4 bulan oke. Kalau sebulan dua konfem-konfem saya takkan kerja. Tapi ni 4 bulan, takkan saya nak menjadi penternak lemak yang berjaya pulak kan? Haish


Tadi saya pergi usha-usha la tempat yang memerlukan pekerja tu. Satu bandar saya pusing tau. Almost 1 hour saya pusing bandar semata-mata nak tanya ada ke tak kerja kosong. Semua takde. Kalau ada pun,diorang nak yang full-timer workers. Taknak yang part-timer. Hampeh betol.. Urgh


But lastly, ada jugak tempat kosong. Dah la bakery. Suka sangat tau. And yang kosong pulak kat bahagian dapur, lagi la excited kemain nak kerja. And kalau nak, esok saya boley mula kerja. But unfortunately, diorang taknak pekerja yang nak kerja sebulan macam saya ni. At least 2 months minimun. Saya on je.


Tapi kan, saya nak pergi KL bulan 6 ni, nak berjoli-joli kat sana and yang penting, nak g tengok Nur Kasih The Movie. Huhu. Tapi kalau kerja takleh saya pergi KL. Takkan baru start kerja dah nak mintak cuti kan? Itulah yang membuat ku dalam dilema yang amat sangat. Hurm


And owh by the way, tadi ada mintak my father-in-law to be cari kan kerja sebagai cikgu ganti kat sekolah. And dia pun dah tolong cari dah, cuma tunggu orang panggil je nanti. Ni pun buat saya excited jugak. Jadi English Teacher oke. Wahh. My ambitions since kindergarten you know. Hekhek.


So what say you? Give me some idea pliss. Owh noo T__T

6 comments:

EYFAalias said...

kerja ! kerja ! kite cuti sebulan je. sob sob. best la dapat cuti 4 bulan :(

kakak misai said...

kan ekau ad0 kat0 kat den... koj0 ekau kalau toman nenda ekau...pree2 aj0 ekau akan d0pet duit....
ha~~~~ ni dah tgh b0lan lim0 dah nie...k0j0 2 b0lan ap0 ny0 kal0 nak poei kl b0lan 6 nie...aish....

Lieyda said...

efa: huhu. kerja ke? haish. mcm takmo je hati ni.hek3

kakmi:haha.boring la syg, dk ternok lemok jgk klu teman nenda pun.aduhla

Nurul Hamimi Awang Japilan said...

good luck =D betl tu xnak jd pneternak lemak yg bjaya.hahaha

Lieyda said...

tq dear.haha.tau xpe.memang taknak. :)

cantekk said...

keje la, ala Nur Kasih tu tgk la bebila,,midnite nye ada kan ;-D hihi
keje keje keje....