Sunday, March 13, 2011

Warna-warni mempengaruhi personaliti


Ramai dalam kalangan kita tidak mengetahui bahawa melalui warna yang digemari juga sikap seseorang itu dapat diterjemahkan(hanya untuk perempuan sahaja). dan anda boleh cuba sendiri....!

BIRU MUDA




- suka merendah diri.
-suka mengalah dan tidak sanggup menghadapi cabaran.
-sanggup berkorban demi kepentingan orang lain.
-cerdas dan bijak.
-sukakan sesuatu yang ringkas tetapi tidak menonjol.
-agak pendian tetapi seorang pendengar yang baik.


BIRU
- setia pada pasangan.
-senang untuk pegang wang (telaga duit jugak lah nie...! huhuhu)
- mahu kemahuannya dituruti.
- berterus terang dan jujur.
- cepat beri kemaafan tetapi tegas.
- tidak mahu mengalah dan senang meletakkan sasaran dalam hidup.

MERAH
- berani.
- emosional dan tegas.
- sanggup hidup susah daripada berusaha.
- tamak dan gelojoh.
- suka hidup senang lenang.
- mementingkan persahabatan dan tidak gemari persengketaan.




MERAH JAMBU
- tegas tetapi agak manja.
- mudah tersentuh dan menyimpan perasaan.
- suka romantis dan bermadah.
- tidak senang dengan bising dan peperangan.
- tidak banyak bercakap tetapi suka berfikir.
- cepat marah tetapi mudah redanya.

HITAM
- suka bermurung.
- prihatin.
- kuat menghadapi cabaran.
- tidak mudah terpengaruh.
- setia pada suami.
- baik hati tetapi cepat tersinggung.




PUTIH
- mempunyai perangai elok dan tulus.
- tidak banyak prasangka.
- berkata benar, jujur, dan rendah hati.
- ramah dan sopan-santun.
- 'open-minded' cepat berubah ikut keadaan.
- suka menolong tetapi sukar untuk menerima bantuan kerana lebih senang berdikari.

KELABU
- suka mengelamun.
- romantis.
- penyabar.
- tenang tetapi sukakan sesuatu yang penuh cabaran.
- suka mengada-ngada dan bergosip.





UNGU
- murah hati.
- merdeka hatinya dan tidak mahu diperintah.
- penuh inisiatif.
- pandai tetapi emosi.
- dingin dan kehendaknya meluap-luap.
- suka menggunakan orang lain untuk berjaya




HIJAU
- seseorang yang sukakan kedamaian.
- cintakan kebahagiaan.
- tidak suka peperangan dan huru-hara.
- patuh pada agama.
- teguh pendirian.
- agak konservatif.

KUNING
- amat menyukai ilmu.
- gemar membaca.
- tekun dan cerdas.
- tabah menghadapi cabaran.
- lebih suka mendengar pendapat orang lain daripada buat keputusan sendiri.
- teguh pendirian dan mudah berdolak-dalik.


COKLAT
- memiliki sifat keibuan.
- suka merendah diri.
- sopan dan halus budi.
- hati sentiasa was-was takut tersalah.
- sukar memberi kepercayaan.
- takut untuk membuat keputusan.

JINGGA
- seorang yang tahan lasak.
- garang dan berrhati kering.
- mudah dipercayai tetapi sukar mendengar kata.
- sukakan wang dan agak kebendaan.
- suka menjadi perhatian tetapi sukakan persaingan.
- suka meluahkan apa yang dirasai melalui kata-kata dan kadang-kadang agak menyakitkan hati



p/s:copy paste from Inchik Rizwan.blogspot

11 comments:

akmal said...

suka biru..merah pun suka gak. hehe

Lieyda said...

eh sme la.haha

ReEnApPLe said...

suka biru... hitam... coklat... hijau...kan ker jadip cam pelik jer personaliti aku bila dgabungkan??? hahaha

Lieyda said...

hurm.agak pelik la chah.haha

azimahrazak said...

warna warni xdop? :P

DuD said...

sy lak xde specific kaler laa..
ikut design
1st choosed design then baru pilih kaler apa yg paling lawa..
camne lak??

Anonymous said...

saya warna ape ye :)

Lieyda said...

zmah:haha.byk 2,pilih la so.

dud:err.xtau la 2.huhu

ano:entah

azimahrazak said...

xpelah, pilih yg paling minat.. PINK :)

Lieyda said...

haha.thats da best :)

NAURAH MALIHAH said...

pink2