Tuesday, December 21, 2010

Nasik ulam KB :)


Hye-hye everyone..

Hari ini aku nak bercerita tentang nasik ulam kat KB tuh.Tengahari semalam *20hb 12,at 12.30 p.m* aku dan my mr BOYAH,*nama manja untuk cik abang aku,wawawa*mengambil kawan lama aku,ANIS ILYANI a.k.a QUECHAH di wakaf che yeh,selepas itu kami bertiga terus menuju ke kedai nasik ulam,berdekatan dengan kampung seni Kota Bharu...

Setibanya kami di sana,kami terus mencari seat kosong..Fuhh lega,naseb bek stil ada seat kosong.Masa tu orang ramai gila babeng,mat saleh pon ada dowh.Korang  tak pelik ke mat saleh makan nasik masakan kampong??Agak pelik bagi aku actually..ngeeee~



Memang dalam kedai tu sesak gila.Nak ambil lauk-pauk pon susah.Tapi bila dah dapat makan,memang tak akan pandang kiri kanan lagi.HAHA.Nak tahu menu yang aku makan semalam??Lets cekidout :

1)nasik putih 4pinggan 
*3orang mkn,1 lagi nasik tambah*

2)ikan keli goreng

3)ikan patin gulai tempoyak

4)ayam goreng 1 ketul

5)budu bersama ikan bakar 2ekor

6)ulam-ulaman bersama sambal belacan

7)dan tidak lupa,teh o beng 3 gelas..

Dan korang percaya tak,menu di atas hanya berharga RM20 sahaja?Aku sendiri pada mulanya tak percaya,murah gila kan.Yela,member-member aku yang pernah makan kt situ memamg dah cakap harga kat kedai nasik ulam ni murah je.Mula-mula was-was jugak,betol ke tak sebab kedai ni agak terkenal,tapi bila dah pergi makan sendiri barulah aku percaya.HEE~

And one more things,mokaseyy bebanyak aku nak ucapkan kepada my boyah sebab belanja kami makan semalam.Dah lama dah aku suruh dia belanja aku nasik ulam ni dan tak sangka semalam dia tol-tol belanja.
Aku sayang sama kamu *sila muntah ditempat laen ye* :DD

After that,kami pon pulang.Sebelum pulang aku singgah jap umah my boyah tuh.Yela,mesti la kena jumpa bakal mak mertua kejap kan,takkan nak terus balik lak,tak proper la macam tu kan,nanti jatuh lak saham aku,kang naya tuuu..KEKEE~Tapi dalam masa tak sampai dua jam aku duk umah dia tuu,sempat lagi aku karoke kat umah dia.wawawa~Naseb baek my family to be semua sporting habes..Bakal mertua aku rilek je dengar aku menyanyi,bakal kak ipar aku pon macam tu gak..*konfem bahagia umhtga dpt mertua yg sporting*ngehngehngeh ;P

Aku siap berduet lagi dengan my boyah tuu.Mula-mula shy-shy cat,tapi lepas adek dia merangkap bakal adek ipar aku puji cakap suara aku sedap*lagu maharaja,ramlah ram*,aku apa lagi kan,menyanyi sekali lagi dengan penuh feeling *syok sendiri maa*KUANG3

Oke,sebelum aku melalut dengan lebih panjang lagi,aku nak say adios dulu..bubyeeee,sampai ketemu lagi iya dong :))


p/s:gambar di atas di copy paste dari blog beautiful is happy! :)
Aku tak sempat nak capture gambar..heeeeee~

2 comments:

ReEnApPLe said...

waaaa.... bestnya... tak ajak pom... nak ikut jugak.. lama tak makan nasi ulam.. huhuh
ngee~

Lieyda said...

heheeee.nt kto g deh,loni ak xdok pitih.tgu ore jh blnjo sokmo :)